Už od polovice roka 2025 mala do platnosti vstúpiť nová pripravovaná emisná norma Euro 7, proti ktorej bojovalo niekoľko krajín EU s výrobcami automobilov. Proti pôvodnému prísnejšiemu návrhu Euro 7 sa postavilo osem krajín. Okrem Slovenska to boli ešte Česko, Francúzsko, Taliansko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko. Ďalšie krajiny, vrátane Nemecka, ktoré ma najväčší automobilový trh v Európe, sa pri hlasovaní zdržali.

Nakoniec sa podarilo vybojovať kompromis…

To najdôležitejšie povedzme hneď na úvod – nová norma Euro 7 sa v prípade osobných áut so spaľovacími motormi vracia k limitom normy Euro 6. 

Prijaté boli aj ďalšie zmeny. „V prípade vozidiel M2 a M3 (autobusy s viac ako 8 cestujúcimi) a vozidiel N2 a N3 (nákladné autá) sú emisné limity nižšie a v porovnaní s Euro 6 a mierne sa mení aj spôsob testovania.  Taktiež sa zosúlaďujú limity emisií brzdových častíc a limity miery opotrebovania pneumatík s medzinárodnými normami prijatými Európskou hospodárskou komisiou Organizácie Spojených národov. Mestské autobusy budú musieť po novom dosiahnuť nulové emisie CO2 v roku 2030.